close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פרגולות כשרות לסוכות - הדבר הבא

מערכת שורשיט ניסן, תשעט24/04/2019

שאלה שאנחנו נשאלים רבות באתר- איך והאם ניתן לבנות פרגולה שכשרה גם לסוכה?

תגיות:
חג סוכות הוא אחד החגים השמחים והחביבים הנמשך 8 ימים ומסתיים ביום שמחת תורה. מתום יום כיפור מתחילות לצוץ סוכות על המרפסות, בגינות ועל הגגות, הילדים מקשטים והמשפחות חוגגות.

החג הזה חוצה מגזרים ואפשר לראות סוכות לא רק בבתים של הציבור הדתי אלא גם בבתים של אוהבי המסורת והחילוניים. רבים אוהבים את החג ומקימים סוכות לקיום המצווה, לאירוח חברים ומשפחה ובשביל להעניק לילדים אווירה של חג.

בדרך כלל, בונים את הסוכה ממוטות עבור השלד ובד עבור הקירות. יש חנויות המציעות למכירה חלקי סוכה מוכנים להרכבה עצמית המגיעים בגדלים שונים. האם חשבתם פעם
להשתמש בפרגולה הקבועה שלכם כסוכה? כתשובה, בוודאי תשאלו: האם יש כזה דבר פרגולה כשרה לסוכות?

יש כללים והלכות בעזרתם קובעים אם הסוכה כשרה. הסוכה צריכה להיות עשויה מחומר קשיח, לעמוד מתחת לכיפת השמיים, להיות בגודל מוגדר וצריך להיות לה 3 דפנות לפחות. יש הלכות שאומרות שצריך לראות את השמיים וכדי שתהיה כשרה למהדרין צריך להוסיף בה חידוש.

יש חברות רבות לייצור פרגולות מחומרים שונים בכל מיני גדלים, צורות ועיצובים. חלק מהחברות יכולות לייצר פרגולות סוכה כשרות.

הידע בהלכות הסוכה נמצא בידי יצרני הפרגולות ועל פי הזמנתכם יתאימו לכם פרגולה איכותית ומעוצבת עם פתרונות הלכתיים ומקוריים לשימוש של הפרגולה גם כסוכה כשרה.

אם חשבתם להזמין פרגולה או לשדרג את הקיימת ואתם נוהגים לבנות סוכה בסוכות, שלבו את שני הצרכים והזמינו פרגולה שתשמש אתכם גם בחג הסוכות.

רק יתרונות יש בפרגולה כשרה לסוכות
תדירות השימוש. לעומת סוכה להרכבה הנרכשת רק לתקופה קצרה בשנה, תוכלו להזמין אורחים ומשפחה לשבת בצילה של הפרגולה בכל ימות השנה וליהנות ממרחב נעים במרפסת או בגינה, מקום מפלט מהשמש היוקדת.

פעם בשנה הפרגולה תעבור שינוי קל, תהפוך לסוכה כשרה ותוכלו לקיים את מצוות הישיבה בסוכה.

בלאי. סוכה עם מוטות להרכבה בצירוף בד לסוכה היא מבנה ארעי עם סיכון גבוה לנזקים ובלאי, הרבה מאד סוכות נהרסות לאחר שימוש של שנה אחת. הפרגולה חזקה ועמידה לאורך שנים ארוכות. אם רוכשים פרגולה מאלומיניום, כמעט ואין פעולות תחזוקה שיש לבצע.

השקעה כספית כדאית יותר. בגלל שהפרגולה חזקה ועמידה לאורך זמן רכישתה היא כדאית יותר. הוצאות על סוכה ארעית הן בלתי צפויות מכיוון שלא ניתן לדעת מהו הזמן שהיא תחזיק מעמד.

ללא מאמץ. אם יש לכם פרגולה שיכולה לשמש כסוכה אתם פטורים מהקמה ופירוק כל שנה מחדש. פטורים מלגייס חברים או משפחה שיעזרו לכם במוצאי יום כיפור, להעמיד את הסוכה והחג עובר בנעימים מבלי צורך לפרק אותה לאחר מכן.
אסתטיקה. הפרגולה המעוצבת שלכם המשתלבת בגינה או המרפסת המטופחת נשארת במקומה והופכת אף יפה יותר עם התאורה והקישוטים של סוכות.

היתרי בניה. יתרון נוסף אשר לא כל כך שייך לסוכות, אך מהווה שיקול להרכבת פרגולה. על פי רפורמת הפרגולות, אין צורך בהיתר בניה לפרגולה עד שטח של 50 מ"ר. דיווח לרשויות על פרגולה מחויב על פרגולות מעל 20 מ"ר. יש פה הקלה משמעותית בבירוקרטיה ועלויות כספיות.

לסיכום, פרגולות כשרות לסוכות הן הדבר החם הבא, הן עונות על צרכי העיצוב שלכם, משמשות למרחב מוצל לאורך כל ימות השנה והפתרונות ההלכתיים מאפשרים לה להפוך לסוכה כשרה.
המאמר באדיבות כתום פרגולות בירושלים
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה